Hur kan vi utveckla/förbättra klacken till säsongen 2012?

Diskutera blåvitt
Ängelsåklart

Re: Hur kan vi utveckla/förbättra klacken till säsongen 2012

Inläggav Ängelsåklart » tis aug 14, 2012 21:59

Då Stockholmslagen drar sina nidramsor om Göteborg kan man förslagsvis ge tillbaka med:

"Östersjön är en stinkande kloak".

"Det bor bara ja-sägare i Stockholm".

"De snor bara skattepengar i Stockholm".

"Det bor bara mesar i Stockholm som förstör övriga Sverige".

:)

stn
Moderator

Inläggav stn » tis aug 14, 2012 22:08

Tunga ramsor, dom lär darra av fasa.

Användarvisningsbild
Städerskan
Kontakt:

Inläggav Städerskan » tor aug 16, 2012 23:13

Shit dom ska upp direkt på läktaren, vilken slagkraft!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ettsmartnamn
Kontakt:

Inläggav Ettsmartnamn » fre aug 17, 2012 11:31

Jag var 08 i ett halvår och känner ärligt talat förolämpad. Kommer dom här upp på läktarn kommer jag inte längre känna mig välkommen på GU :lol:
Ceterum censeo Solna esse delendam

Kjell_Olof_Heldt

Inläggav Kjell_Olof_Heldt » ons aug 29, 2012 21:15

På kommandobryggan borde det finnas ett 10-tal stora trummor och trumpeter, alla supportrar på denna läktaren skall ha vuvuzelor! Nu jävlar skall vi höras!!
stn är en jävla mupp

1904Angel

Inläggav 1904Angel » tis sep 04, 2012 16:13

Skulle inte någon här inne oxå gilla om det fanns någon som gjorde Blåvitt filmer t.ex som flibben gör för Bajen! Skulle varit riktigt fett! En annan grej jag tycker vi borde köra är t.ex efter en bra match och en vinst! Blåvitt Blåvitt ge oss en sång! Som här http://m.youtube.com/watch?feature=m-fe ... VfpGM7FsCU 19:50 in i filmen! Skriv o svara om du håller med! Blåvitt vi stöttar er i med och motgång!

Ngt våra capon kan ta med sig?:) och underbart om det hade kommit upp ngn som gjorde blåvitt filmer likt flibbens Bajen filmer! Vet att ultras gbg produktion hade ngt förut?:)

Användarvisningsbild
Parklind
Moderator
Kontakt:

Inläggav Parklind » ons sep 05, 2012 1:17

Jag filmade en jäääävla mycket, rent ut sagt, till "årsvideon 2008". Blev ju inte direkt någon succé, om man säger så... Nä, en massa filmklipp är inte vad vi först och främst behöver. Det vi först och främst behöver är någonting att filma!

JohanIFK

Inläggav JohanIFK » ons sep 05, 2012 22:11

Parklind skrev:Jag filmade en jäääävla mycket, rent ut sagt, till "årsvideon 2008". Blev ju inte direkt någon succé, om man säger så... Nä, en massa filmklipp är inte vad vi först och främst behöver. Det vi först och främst behöver är någonting att filma!

Hade det funnits en gilla-knapp hade jag tryckt på den.
På tok för lite folk som bildar kärnan, all creed till UG Änglarna GFK och Supras, men vi måste bli mer årskorts innehavare.
Men det UG gör genom att trycka in alla mot mitten är riktigt bra, en bra början för att få bättre gemenskap och en mer positiv´tongång till att sjunga.
Var tvungen att ha något här.....

Philip_IFK

Inläggav Philip_IFK » tor sep 06, 2012 1:36

Snacka om att 2012 verkligen inte blev någon förbättring, utan snarare en klar försämring. Måste säga att vår utvecklingskurva på läktaren snart är lika oroande som den på planen. Från att under 2009 ha varit bland de klart bästa och mest högljudda supportrarna i landet för att tre år senare vara mer i nivå med Elfsborgs "drag" på matcherna än Bajen eller Malmös. Det är inte bra, det är inte bra alls, det är pinsamt. I synnerhet när laget vi supportar inte heter Gais, Gefle eller Kalmar utan IFK Göteborg. Sveriges främsta idrottsförening. Visst, vi har haft ett gäng tuffa år sportsligt, och vare sig man vill erkänna det eller ej så beror stämningen ofta på hur bra laget presterar på planen. Under 2010 och 2011 tycker jag ändå att vi stått upp och stöttat, men i år har det varit katastrof.

Alla splittringar inom supporterleden är säkert en bidragande orsak, klackens minskade kapacitet en annan.
Det finns säkert fler. Nya läktarsångerna har väl inte fått riktigt det genomslag som man hoppats på, vems fel det är vet jag inte. Kanske de som envisas med att köra vidare trots att responsen är sådär, eller kanske de som envisas med att "vägra" ta till sig de nya ramsorna? Kanske bådas. Ärligt talat vet jag inte hur vi ska vända denna negativa trenden, bara hoppas att vi kan enas under säsongens sista matcher och ge grabbarna det stöd de så väl behöver.

Men en sak att göra redan till nästa match för att förbättra stämningen är att fixa till trumman. För den har varit det största skämtet av allt i år. VEM I HELVETE har stämt den? Från att vi haft en trumma som låtit maffig med bra "botten" men som ändå givit sången stora möjligheter att höras, till att ha en trumma som är helt fruktansvärd. Låter platt och dessutom överröstar bonkandet all sång (HIF hemma var det värsta jag hört). Den låter obehagligt, och då menar jag riktigt obehagligt likt alla hemska trummor som finns på hockeyläktarna runt om i Sverige. Och det hoppas jag verkligen att där inte är någon bland oss Blåvita supportrar som vill? ELLER?!?

MDMF

Inläggav MDMF » tor sep 06, 2012 20:44

Philip_IFK skrev:Men en sak att göra redan till nästa match för att förbättra stämningen är att fixa till trumman. För den har varit det största skämtet av allt i år. VEM I HELVETE har stämt den? Från att vi haft en trumma som låtit maffig med bra "botten" men som ändå givit sången stora möjligheter att höras, till att ha en trumma som är helt fruktansvärd. Låter platt och dessutom överröstar bonkandet all sång (HIF hemma var det värsta jag hört). Den låter obehagligt, och då menar jag riktigt obehagligt likt alla hemska trummor som finns på hockeyläktarna runt om i Sverige. Och det hoppas jag verkligen att där inte är någon bland oss Blåvita supportrar som vill? ELLER?!?

Kan bara hålla med!

stn
Moderator

Inläggav stn » fre sep 07, 2012 9:12

Parklind skrev:Jag filmade en jäääävla mycket, rent ut sagt, till "årsvideon 2008". Blev ju inte direkt någon succé, om man säger så... Nä, en massa filmklipp är inte vad vi först och främst behöver. Det vi först och främst behöver är någonting att filma!

Nu är det dock rätt stor skillnad på att filma och lägga ut en film på youtube efter match som att efter året släppa en video och ta betalt för materialet.

Hade varit grymt med en blåvit version av flibben, pestivajk osv.

1904Angel

Inläggav 1904Angel » lör sep 08, 2012 18:02

Håller med stn! En snubbe som gör liknande filmer som flibbens filmer fast med Blåvitt hade varit underbart! En grej man oxå kan göra för att skapa stämning mellan spelarna och oss på läktaren är att dra igång Blåvitt Blåvitt ge oss en sång som här: http://m.youtube.com/#/watch?feature=m- ... VfpGM7FsCU 19:50 in i filmen! (flibbens film) håller någon med? Vi stöttar er i med och motgång! Krossa bönderna nu

schmeichel

Inläggav schmeichel » sön sep 09, 2012 17:14

Philip_IFK skrev:Snacka om att 2012 verkligen inte blev någon förbättring, utan snarare en klar försämring. Måste säga att vår utvecklingskurva på läktaren snart är lika oroande som den på planen. Från att under 2009 ha varit bland de klart bästa och mest högljudda supportrarna i landet för att tre år senare vara mer i nivå med Elfsborgs "drag" på matcherna än Bajen eller Malmös. Det är inte bra, det är inte bra alls, det är pinsamt. I synnerhet när laget vi supportar inte heter Gais, Gefle eller Kalmar utan IFK Göteborg. Sveriges främsta idrottsförening. Visst, vi har haft ett gäng tuffa år sportsligt, och vare sig man vill erkänna det eller ej så beror stämningen ofta på hur bra laget presterar på planen. Under 2010 och 2011 tycker jag ändå att vi stått upp och stöttat, men i år har det varit katastrof.

Alla splittringar inom supporterleden är säkert en bidragande orsak, klackens minskade kapacitet en annan.
Det finns säkert fler. Nya läktarsångerna har väl inte fått riktigt det genomslag som man hoppats på, vems fel det är vet jag inte. Kanske de som envisas med att köra vidare trots att responsen är sådär, eller kanske de som envisas med att "vägra" ta till sig de nya ramsorna? Kanske bådas. Ärligt talat vet jag inte hur vi ska vända denna negativa trenden, bara hoppas att vi kan enas under säsongens sista matcher och ge grabbarna det stöd de så väl behöver.

Men en sak att göra redan till nästa match för att förbättra stämningen är att fixa till trumman. För den har varit det största skämtet av allt i år. VEM I HELVETE har stämt den? Från att vi haft en trumma som låtit maffig med bra "botten" men som ändå givit sången stora möjligheter att höras, till att ha en trumma som är helt fruktansvärd. Låter platt och dessutom överröstar bonkandet all sång (HIF hemma var det värsta jag hört). Den låter obehagligt, och då menar jag riktigt obehagligt likt alla hemska trummor som finns på hockeyläktarna runt om i Sverige. Och det hoppas jag verkligen att där inte är någon bland oss Blåvita supportrar som vill? ELLER?!?

Trumman ja, katastrof. Lyssna vid 1:30, 4:40, 8:00 osv, DONK DONK DONK :? http://www.youtube.com/watch?v=dyTEja9YOmU&feature=plcp

Samma i denna video, DONK DONK är det ända man hör http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Xp6VwN9_2aw

Sen om vi lyssnar på AJKs trumma vid 0:25 så låter den mycket dovare, grovare och bättre http://www.youtube.com/watch?v=TuIiZ4xG79g&feature=related

AJKs klack igen vid 2:40 http://www.youtube.com/watch?v=TrSs453rRr8'

2011 var mycket bättre enligt min mening, lyssna bara vid 3:20 http://www.youtube.com/watch?v=ttyaBenrX8A Bättre klackfilm ifrån IFK klacken får man nog fan leta länge efter.

Det trycket vet jag inte när man får uppleva igen :( Tyvärr så har nog planket en stor bidragande kraft i det hela också, inte bara trumman

Härligt att trumman är tillbaka!!
Senast redigerad av 2 schmeichel, redigerad totalt 0 gång.
VI ÄR BLÅVITT - NI ÄR BÖNDER

MDMF

Inläggav MDMF » sön sep 09, 2012 18:14

Eller så säger man åt alla jävla klackturister att hålla sig borta ifrån kärnan och ställa sig ute i kanterna om de nu måste ställa sig i klacken. Varenda jävla match man är på så är man omringad av 14 åriga tjejer som står och sms:ar och annat folk som bara håller käften. Om alla sjunger till 100% på matcherna så ska ni nog se att de blir ett jävla tryck!

Desa74

Inläggav Desa74 » sön sep 09, 2012 19:59

Skönt att det börjar snackas lite runt trumman. Är långt ifrån bra just nu och det känns väldigt mycket "hockey klack"...
Skrev redan efter Sundsvall hemma i maj månad ett inlägg om trumman och ställde mig frågande till varför man bytt en stor puka/kagge, mot flera mindre pukor. Lägger in den texten igen för att ge min syn:

Som gammal "metal" trummis är jag inte helt obekant med pukor, kaggar. Skillnaden i rent ljud mellan en stor kagge, eller flera mindre pukor är förmodligen marginell i detta sammanhang. Däremot skickar en stor kagge ut betydligt mer vibration. Vibrationen upplevs som puls, vilket är viktigt att skilja från ljud- upplevelsen. Ju större trumma (kagge), ju mer puls.
Ljud- upplevelsen, vilket är den som kärnan i klacken förmodligen upplever mest, är säkert likvärdig oavsett trumma. Men, effekten en stor trumma har på övriga klacksektionen och övriga publik kan nog inte underskattas.

Att en trumma låter mycket är ju själva anledningen till att den finns i läktarmiljö. Tanken är ju att få med så många som möjligt och styra klacken/publiken i synkning och takt. Att den på vissa ställen på läktarna hörs mer än önskvärt får man leva med...
Trumman är ett redskap för bättre stämning och då inte bara trycket i klackkärnan, utan hela klacken och arenan i stort.
För övrigt kan jag inte i min värld förstå hur man byter en stor trumma med dov, djup bas som sprider sig längs alla läktare, inte minst längs klack- golvet, mot flera mindre...
Att få tillbaks en stor trumma (kagge) med tung bas och mycket puls kan i mitt tycke hjälpa stämningen på hela arenan i rätt riktning.. Märks en tydlig skillnad på publiken i övrigt, att man klappar med mindre i ramsorna och inte är lika delaktig i år som andra år. Man känner helt enkelt inte pulsen på samma sätt.
Har man en HD byter man inte bort den mot några mopeder.
:wink:

Återgå till "Supportersnack"