Hur kan vi utveckla/förbättra klacken till säsongen 2012?

Diskutera blåvitt
BrödUG

Re: Hur kan vi utveckla/förbättra klacken till säsongen 2012

Inläggav BrödUG » mån sep 10, 2012 10:54

Det kollas på andra alternativ, vi hör er kritik och har upplevt samma problematik själva.

JohanIFK

Inläggav JohanIFK » mån sep 10, 2012 11:45

Jag har en stor kagge jag gärna sänker till UG.
För att få det här dova och tunga klangen!
Var tvungen att ha något här.....

schmeichel

Inläggav schmeichel » mån sep 10, 2012 13:52

BrödUG skrev:Det kollas på andra alternativ, vi hör er kritik och har upplevt samma problematik själva.

Härligt att kritiken följs upp!
VI ÄR BLÅVITT - NI ÄR BÖNDER

schmeichel

Inläggav schmeichel » tis sep 11, 2012 16:02

Jag undrar en sak till, kommer planket att försvinna till nästa säsong eller är det där permanent?

Mathias S
Kontakt:

Inläggav Mathias S » ons sep 12, 2012 9:20

schmeichel skrev:Jag undrar en sak till, kommer planket att försvinna till nästa säsong eller är det där permanent?

En utvärdering kommer att göras när säsongen är slut.
Ihärdighet ~ Färdighet ~ Kraft ~ Kamratskap

schmeichel

Inläggav schmeichel » mån sep 17, 2012 16:32

Härligt att ha den gamla goa trumman tillbaka! Lät mycket goare!

Nibbis87

Inläggav Nibbis87 » mån sep 17, 2012 18:12

Planket måste bort till nästa. Saknar hela klacken på något sätt, saknar 09 säsongen...

La en tjuga i tifohinken, gick in, flaggtifo...Va i helvete? Mot Ellos ska det vara riktigt tifo, vad hände? Man känner sig blåst.

Nibbis87

Inläggav Nibbis87 » mån sep 17, 2012 18:13

schmeichel skrev:Härligt att ha den gamla goa trumman tillbaka! Lät mycket goare!

+1

Användarvisningsbild
gbgsjohan
Kontakt:

Inläggav gbgsjohan » mån sep 17, 2012 19:02

Håller med om att den gamla trumman va goare!

Sen håller jag även med om planket, asså fyfan, var positiv när jag fick höra att dem skulle tajta ihop klacken men fan inte på höjden, ren idioti! bort med skiten, gör ju bara att det blir sämre tryck om massa polisutrymme på läktaren, hoppas verkligen KU tar upp detta allvarligt nästa möte så vi slipper se skiten nästa säsong!

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » mån sep 17, 2012 19:04

Sien skrev:La en tjuga i tifohinken, gick in, flaggtifo...Va i helvete? Mot Ellos ska det vara riktigt tifo, vad hände? Man känner sig blåst.

Tack!

Tifoarbete kräver massor med tid. Pengarna du och alla andra skänkte i går kommer bli tifon längre fram. Alla pengar i fonden går till tifoverksamhet (bortsett från bankavgifter) i någon form.

stn
Moderator

Inläggav stn » mån sep 17, 2012 22:57

Sien skrev:La en tjuga i tifohinken, gick in, flaggtifo...Va i helvete? Mot Ellos ska det vara riktigt tifo, vad hände? Man känner sig blåst.

Vilka är Ellos? Några bönder ifrån Borås ska man inte slösa tifon på...

Hoppas det satsas rejält mot Gais istället, i ett riktigt derby.

Användarvisningsbild
tobias277

Inläggav tobias277 » tis sep 18, 2012 8:31

Hur mycket pengar kom in till tifo fonden?
En för alla - Alla för blåvitt.

Mathias S
Kontakt:

Inläggav Mathias S » tis sep 18, 2012 13:50

tobias277 skrev:Hur mycket pengar kom in till tifo fonden?

Vet faktiskt inte än, men det kommer upp så snart vi får in uppgifterna.
Såg emellertid lite skralt ut i hinkarna, så ha inga jätteförhoppningar...
Ihärdighet ~ Färdighet ~ Kraft ~ Kamratskap

Användarvisningsbild
Pihlbaoge

Inläggav Pihlbaoge » tis sep 25, 2012 14:01

Alltså, jag ska inte säga att jag har några briljanta idéer för hur det ska lösas, men det känns som om det börjar bli dags att försöka ta tag i det här med vår kära klack på allvar snart. Klart att 3 dåliga säsonger gör sitt för att det ser ut som det gör, men börjar höra från många att de inte vill stå kvar i klacken längre av olika anledningar.

Vad det kan bero på kan ju disktueras.

Något jag skulle gissa på är bland annat att många sånger sjungs för länge, och är för "trötta". De är bra låtar i sig, men det är svårt att få det där riktiga trycket i låtarna. "Framåt Blåvitt gör ett mål" är en sån som nästan alltid går att få bra tryck i, men den som går typ "Vi är från Göteborg, sjunger i medgång och sorg" får man aldrig riktigt något tryck i.

Sen vet jag att många här inte håller med mig, men jag lägger fram det ändå. Häxjaktssången. Den är inte så populär som många vill få det att verka som. Och framför allt så delar den klacken på ett onödigt sätt i frågan. T ex i går så sjöngs den efter att man bröt matchen då Gajs kastade in en bengal. Märk här att man inte bröt pga bränningen (helt nytt och fräscht direktiv om att man inte ska bryta för mindre bränningar) utan för att gajsarna kastade in en bengal på plan. Och då sjunger vi om att förbundet jagar supportrar igen? Än mer intressant, det kändes som om vi ganska unisont buade ut Gajsarna, och sedan kritiserar några förbundet? Jag vill absolut inte försvara Förbundet, för de sysslar med mycket skit, men samtidigt så kan jag tycka lite att vi ska ta den dialogen via IFK. Det är ju trots allt dem vi stöder. Kort och gott är det ju som så här, Blåvitt är en förening med medlemmar som röstar. Är t ex bengalfrågan en man tycker är viktig så får man ta upp den på ett medlemsmöte, och om medlemmerna då röstar för att Blåvitt ska agera i frågan, så är ju läget bra. Och röstar man emot det, så får man nog någonstans acceptera att medlemmarna i Blåvitt inte vänder sig emot de regler som finns idag.

Personligen kan jag tycka att Blåvitt borde vara betydligt mer aktiva i vissa frågor, och Göteborgsfotbollen i stort. SvFF har ju t ex pumpat in pengar i en ny arena, och sedan gett AIK löjligt bra förmåner för att spela sina matcher där, något jag kan tycka är en horribel investering av förbundets pengar. Eller att det knappt hålls några val för vem som ska vara ordförande i förbundet. SvFF är idag en väldigt sluten organisation där folk håller varandra om ryggen, och det stör mig enormt att ingen reagerar på det.
När det är som tyngst att bära den måste man bära fanan som högst.

The Bittersweet Life

schmeichel

Inläggav schmeichel » sön nov 11, 2012 14:53

Planket måste bort!

Återgå till "Supportersnack"