Stora tifotråden

Diskutera läktarkultur
Användarvisningsbild
micke83
Kontakt:

Re: Tifo 2011

Inläggav micke83 » ons jun 01, 2011 18:44

alladin skrev:Hur kan man hjälpa tifo gruppen, mer än med pengar?
Hade varit grymt kul med ett grymt tifo för Ragge.

Tyvärr så har vi inget behov av arbetskraft i dagsläget.

Användarvisningsbild
Carina
Kontakt:

Inläggav Carina » ons jun 01, 2011 23:00

micke83 skrev:
alladin skrev:Hur kan man hjälpa tifo gruppen, mer än med pengar?
Hade varit grymt kul med ett grymt tifo för Ragge.

Tyvärr så har vi inget behov av arbetskraft i dagsläget.

Gulligt av dig Micke, ni är ju Ultras, frågan är att vi som alltid som ställer upp inte har någon som helst talan, wtf skänk pengar men i övrigt håll käften, knepigt att du jämnt får uttala dig, men så fort en kärring som mig uttalar sig så är det error

DDdD

Inläggav DDdD » ons jun 01, 2011 23:30

Äsch, fler kockar gör sämre soppa. Ultras har nog en god uppställning av tifofixare, och kanske inte ser att det är nödvändigt att ta in några fler. Att skänka tifopengar till tifofonden är ju frivilligt, och även om jag tycker kanske att ultras (nu micke) kanske kunde vara schysst och låta en villig kamrat hjälper till. Men hur skulle det se ut ifall det var öppet hus för alla som ville göra tifo varenda fredag? Tror det skulle bli jättekaosigt.

Men ifall nu medlemen skriver ett pm till micke, exempelvis "Jag skulle jättegärna se ett Ragnartifo på våran läktare, har ni tänkt i samma banor - och skulle jag få hjälpa er med det?" - så är det bara humant och kamratligt att tacka för erbjudandet och låta honom hjälpa till. Men annars så skulle ju säkerligen en annan grupp göra ett TIFO (Där alla är välkomna), och då tror jag inte Ultras skulle stå i vägen för det.

Det jag vill få fram är att IFK Göteborg är en kamrat förening, där man ska vara mån om alla och där "en för alla - alla för blåvitt" verkligen betyder något. Ifall någon vill hjälpa till och blir glad av detta, så skulle jag själv inte se det som ett problem. Men jag tror också att Ultras är måna om alla oavsett, och tror att micke83 har koll på läget ifall han inte låter denna medlem få hjälpa till. Även om jag skulle vilja höra varför
Senast redigerad av 1 DDdD, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
micke83
Kontakt:

Inläggav micke83 » ons jun 01, 2011 23:53

Carina skrev:Gulligt av dig Micke, ni är ju Ultras, frågan är att vi som alltid som ställer upp inte har någon som helst talan, wtf skänk pengar men i övrigt håll käften,

Ö va? Vad hände där eller?
Det behövs ingen hjälp just nu och då måste jag väl få säga det?
Det handlar inte alls om att folk inte har någon talan eller ska skänka pengar och hålla käften utan det handlar om att vi inte kan plocka in folk hur som helst då vi är samspelta med varandra och det funkar väldigt smidigt som det är just nu.
Självklart kan vi låta utomstående hjälpa till nån gång, tex som när folk fick hjälpa till och klippa konfetti under flaggmålardagen inför gais matchen. Men det man måste förstå är att det inte bara är att hoppa in på ett tifofix och köra på, det är lite mer komplicerat än så.

Carina skrev:knepigt att du jämnt får uttala dig, men så fort en kärring som mig uttalar sig så är det error

Det där uttalandet fattar jag absolut inte nånstans vad det ska betyda. Du får gärna förklara vad du menar för jag sitter som ett frågetecken.

Men om du nu hellre vill det så kan jag skita i att svara nästa gång det ställs en fråga? För det är ju inte så att man känner sig direkt sugen på att svara på frågor om man ska bli påhoppad för ett enkelt svar.

DDdD

Inläggav DDdD » tor jun 02, 2011 0:01

Kan du svara på mitt inlägg också, eller? Hur ni ser kring TIFOn generellt, ifall andra grupperingar kan arrangera ett tifo ifall de vill. Ifall någon utomstående kan hjälpa till då och då, etc.

Användarvisningsbild
micke83
Kontakt:

Inläggav micke83 » tor jun 02, 2011 0:14

GAISbaa skrev:Kan du svara på mitt inlägg också, eller? Hur ni ser kring TIFOn generellt, ifall andra grupperingar kan arrangera ett tifo ifall de vill. Ifall någon utomstående kan hjälpa till då och då, etc.

Skulle det vara vid något enstaka tillfälle så har jag väl svårt att se att vi skulle sätta oss emot det, men det funkar ju inte om en massa olika grupper, kompisgäng m.m ska börja producera tifon bara sådär, det skulle nog bara bli väldigt snurrigt det är ju att föredra att man har en tifogrupp som sköter sånt. Men supras styrde ju tifot mot häcken borta tidigare i våras efter att ha kollat av med oss ifall vi planerat något, vilket dom tog ur egen ficka och dom har inte fått det berömet dom förtjänar efter att ha lyckats genomföra det. Så visst omöjligt är det väl inte. Och ifall någon utomstående kan hjälpa till då och då tycker jag personligen inte borde vara en omöjlighet, problemet med det är bara att man inte vet vad det är för person och vad han har för kunskaper osv så det kan ju om man nu ska måla fan på väggen, vara en person som anser sig jätteduktig men i själva verket helt har överskattat sina egna förmågor.
Men jag är igentligen inte rätt person att svara på så ingående frågor kring tifo arbetet, utan det är Bönan som har bäst koll på det men jag kan ju be han gå in och svara på din frågeställning om han skulle missa att läsa här inne på ett tag.

Användarvisningsbild
Carina
Kontakt:

Inläggav Carina » tor jun 02, 2011 9:46

micke83 skrev:
Carina skrev:Gulligt av dig Micke, ni är ju Ultras, frågan är att vi som alltid som ställer upp inte har någon som helst talan, wtf skänk pengar men i övrigt håll käften,

Ö va? Vad hände där eller?
Det behövs ingen hjälp just nu och då måste jag väl få säga det?
Det handlar inte alls om att folk inte har någon talan eller ska skänka pengar och hålla käften utan det handlar om att vi inte kan plocka in folk hur som helst då vi är samspelta med varandra och det funkar väldigt smidigt som det är just nu.
Självklart kan vi låta utomstående hjälpa till nån gång, tex som när folk fick hjälpa till och klippa konfetti under flaggmålardagen inför gais matchen. Men det man måste förstå är att det inte bara är att hoppa in på ett tifofix och köra på, det är lite mer komplicerat än så.
Hälla i sig en massa vin och skriva på forum är inte bra, men jag tycker ändå ni ska ta till vara dom krafter som finns i klacken även om dom inte är UG, ofta man fått höra att det går inte för dom kan ju inte ens hålla ett ark rätt och där menar jag att även om ni inte vill att ALLA ska veta vad som är på G så ta hjälp av klackisar som kan få förhandsinfo och hjälpa andra om vad som gäller

Carina skrev:knepigt att du jämnt får uttala dig, men så fort en kärring som mig uttalar sig så är det error

Det där uttalandet fattar jag absolut inte nånstans vad det ska betyda. Du får gärna förklara vad du menar för jag sitter som ett frågetecken.
Då är vi två, nu fnizzar jag lite, för jag kan se dig framför mig undrande vad fan mena hon med det och ärligt talat så vet jag inte vad jag menade.

Men om du nu hellre vill det så kan jag skita i att svara nästa gång det ställs en fråga? För det är ju inte så att man känner sig direkt sugen på att svara på frågor om man ska bli påhoppad för ett enkelt svar.Nej nej det vill jag inte, jag ber ödmjukast om ursäkt

Jag vill att du ska veta att det finns folk som vill hjälpa, t.ex nu när älskade Ragge ska lämna då vill jag att vi har ett extra tifo just för honom, det har ni säkert redan planerat för, men i alla fall så vill jag påpeka att tillsammans kan vi bli Sveriges bästa klack.
Och jag gillar dig vet du, trots din dialekt :mrgreen:
Förlåt mitt påhopp. :oops:

Alkolås på mobil och data hade inte varit dumt.

Användarvisningsbild
BönanUG05

Inläggav BönanUG05 » tor jun 02, 2011 11:31

hehe Carina... Sitta på forum och dricka är aldrig en bra kombination.. tro mig;)

Förövrigt så är vi i tifofonden glada över intresset av att folk vill hjälpa till. Saken som Micke pratar om är att när vi väl arbetar med tifo så är det tusen grejer att tänka på.. alltifrån att man beställer materialet tills att allting är riggat på arenan... Det ja vill säga är att det är då svårt för oss att fixa så utomstående kan dyka upp och hjälpa till.

Detta menas inte för att vara taskig eller nånting utan man kan tänka sig att man tar en polare o ställer han vid bandet på volvo... Hade aldrig funkat även om polaren hade velat hjälpa till för allt va han är värd.

Själv har vi massa nya provmedlemmar just nu som håller på att lära upp sig, först o främst får dom titta på och se hur allting går till för att sen testa och känna på så det funkar... (många barnsjukdomar om ni frågar mej ;) )

Sen för att klargöra läget lite nu så kommer vi köra på en massiv tygbeställning efter den 13de då stället där vi beställer ifrån just nu har semester eller nått åt det hållet. Tyget kommer iaf gå till att massproducera vifteflaggor så att vi får en bra flaggarsenal.

Ett tacktifo till Ragge har det pratats om inom gruppen och nånting kommer hända... vet dock inte till 100% va vi ska göra än.

Sen ligger ett rätt så stort fokus nu i Ultras på att följa diverse debatter angående vad som händer inom svensk fotboll nu med allt som skrivs i media, Svffs "nya" regelverk angående ramsor och banderoller. Klubbarna som ber om att kunna få registrera klackfolk för att hålla huliganerna borta... suck man blir så trött.. en liten tanke slog mig.

Om någon går in och snattar på Coop.. kan Coop då begära att få registrera alla sina kunder för att hålla snattarna borta?? kanske en kass liknelse men ja tror ni fattar principen..

jaja... Tusen jävla tack till er som skänker eller på något sätt bidrar till tifona. Vi har nått stort på gång :) med lite tålamod så kommer vi leverera tunga grejer framöver :)
Tillsammans mot nya mål!

DDdD

Inläggav DDdD » tor jun 02, 2011 11:49

BönanUG05 skrev:hehe Carina... Sitta på forum och dricka är aldrig en bra kombination.. tro mig;)

Förövrigt så är vi i tifofonden glada över intresset av att folk vill hjälpa till. Saken som Micke pratar om är att när vi väl arbetar med tifo så är det tusen grejer att tänka på.. alltifrån att man beställer materialet tills att allting är riggat på arenan... Det ja vill säga är att det är då svårt för oss att fixa så utomstående kan dyka upp och hjälpa till.

Detta menas inte för att vara taskig eller nånting utan man kan tänka sig att man tar en polare o ställer han vid bandet på volvo... Hade aldrig funkat även om polaren hade velat hjälpa till för allt va han är värd.

Själv har vi massa nya provmedlemmar just nu som håller på att lära upp sig, först o främst får dom titta på och se hur allting går till för att sen testa och känna på så det funkar... (många barnsjukdomar om ni frågar mej ;) )

Sen för att klargöra läget lite nu så kommer vi köra på en massiv tygbeställning efter den 13de då stället där vi beställer ifrån just nu har semester eller nått åt det hållet. Tyget kommer iaf gå till att massproducera vifteflaggor så att vi får en bra flaggarsenal.

Ett tacktifo till Ragge har det pratats om inom gruppen och nånting kommer hända... vet dock inte till 100% va vi ska göra än.

Sen ligger ett rätt så stort fokus nu i Ultras på att följa diverse debatter angående vad som händer inom svensk fotboll nu med allt som skrivs i media, Svffs "nya" regelverk angående ramsor och banderoller. Klubbarna som ber om att kunna få registrera klackfolk för att hålla huliganerna borta... suck man blir så trött.. en liten tanke slog mig.

Om någon går in och snattar på Coop.. kan Coop då begära att få registrera alla sina kunder för att hålla snattarna borta?? kanske en kass liknelse men ja tror ni fattar principen..

jaja... Tusen jävla tack till er som skänker eller på något sätt bidrar till tifona. Vi har nått stort på gång :) med lite tålamod så kommer vi leverera tunga grejer framöver :)

Ifall Coop hade ett problem med snatteri, så skulle ju detta vara en fantastisk lösning.

Användarvisningsbild
Carina
Kontakt:

Inläggav Carina » tor jun 02, 2011 12:25

Bönan, citerar inte ditt långa inlägg, men du har rätt hahaha.
Bra att ni fokuserar på det som händer nu och toppen att ni har nya trainees inom gruppen.

Ragge är ju värd nåt speciellt, så hoppas ni hittar på nåt då, kanske en stor isländsk flagga och en banderoll med någon passande text.

För 2011 har ni startat bra och som jag sagt innan, ibland tappar man andan och stoltheten över att vi har en sån bra klack värmer mitt hjärta.

En för alla, alla för blåvitt, det är ju det de handlar om eller hur?

Användarvisningsbild
BönanUG05

Inläggav BönanUG05 » tor jun 16, 2011 11:50

Passar på att uppdatera om lite info angående tifona framöver.

Nu var det ett litet tag sen vi hade ett arrangemang på matcherna.. Gaisderbyt var en budget version då vi hållit på att spara in det pengar som folk skänker. Nu vet ja inte exakt den summan som finns på på kontot men vad ja förstår så skall det vara en hel del.
Leverantörerna som vi beställer ifrån har tyvärr haft semester men är nu tillbaka så förhoppningsvis får vi iväg beställningen denna veckan iaf.
Tillsammans mot nya mål!

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » mån jun 27, 2011 8:22

Under matchen mot Ellos samlades det in 5 578 kr. Tack till alla er som bidrog!

wazza

Inläggav wazza » tor jul 21, 2011 22:04

hur tyckte ni konfettin såg ut, såg inte så mkt av det för vi kom in lite sent... såg mer folk som kastade det på vägen upp till själva läktaren! finns de någon mot förmodan som filmade ngt av detta får dom mer en gärna dela med sig här eller på PM

Användarvisningsbild
micke83
Kontakt:

Inläggav micke83 » tor jul 21, 2011 23:40

Kan inte bedöma det ordentligt men det kändes hyffsat iaf.
Men du ska ta mig fan ha en stor eloge för ditt arbete du lagt ner, riktigt bra gjort av dig.

Användarvisningsbild
flaggviftarn
Moderator

Inläggav flaggviftarn » fre jul 22, 2011 1:26

micke83 skrev:Kan inte bedöma det ordentligt men det kändes hyffsat iaf.
Men du ska ta mig fan ha en stor eloge för ditt arbete du lagt ner, riktigt bra gjort av dig.

Verkligen!
Jag kunde ju tyvärr inte se det på plats. Men wazza är ett lysande exempel på hur man kan göra stor skillnad även som enskild person. Återigen, massor med grädde!
Kenneth

Blågult hjärta, Blåvit själ!
Semper fidelis!

Återgå till "Läktarsnack"