Kan vem som helst dra upp på räcket?

Diskutera läktarkultur
fig0h

Re: Kan vem som helst dra upp på räcket?

Inläggav fig0h » tor aug 28, 2003 19:30

Inget ont om Jonez men frågan är om en 14 åring har en tillräckligt hög stämma för att ställa sig på räcket och blir accepterad av folket. Personligen så tycker jag att vi bör ha en person på räcket hela matchen, tollan och några andra kan ju bytas av lite då och då så blir nog vår klack betydligt mkt bättre. Och ni som läser detta; Om någon buar åt någon som ställer sig på räcket så ge han en rejäl omgång och säg att vi supportrar måste gå åt samma håll annars blir klacken så jävla usel! Vi ska väl jämföra vår klack me Hammarby/Djurgården/AIK och inte Sundsvall/Enköping/Örebro för fan!

Vore som sagt bra med en del personer som turades om som klackledare. Personligen så skulle jag själv se det som en stor ära att kliva upp, men det väntar jag nog ett tag med, är bara 17, bor inte i Göteborg, inte ens nära (20 mil).. Ser inte alla hemmamatcher därav. Men den dagen kommer då även jag har årskort och bor i mästa mästarnas stad! :)

Ultras

Inläggav Ultras » fre aug 29, 2003 12:26

Ja det är nog bäst att du går upp med allas våran Tollarn :lol:
Man blir rädd när man läser sådana här trådar...

Användarvisningsbild
Nathalie*
Kontakt:

Inläggav Nathalie* » sön aug 31, 2003 18:50

Om alla får gå upp på räcket? Nej. Inte tjejer. Det är inte accepterat. Jävla förtryckt samhälle.
You gotta love Anders A!
~Kärlek~

Användarvisningsbild
flaggviftarn
Moderator

Inläggav flaggviftarn » sön aug 31, 2003 19:40

giOH.......... gillar du att nån står på räcket hela matchen... gå till öis "klack". Nå¨n på räcket ska vara till för att få igång klacken när den är lite dålig eller för att få till dom där EXTRA höga vrålen som blir. I-N-T-E hela tiden för då blir det till slut ingen som lyssnar på han och en bra klack kan starta ramsor utan hjälp från nån på räcket. Det ska vara grädden på moset när nå går upp och grädde på moset hela tiden är inte gott :-)

VEM SOM HELST KAN GÅ UPP PÅ RÄCKET.......>>> M-E-N <<< bara om den personen VET HUR MAN GÖR... problemet med många av dom som provat att ställa sig på räcket är att dom fan inte har en aning om hur man startar ramsor, startar fel ramsor, får alla att sträcka upp händerna och startar Änglarna mm mm mm mm mm. Det är fan inte svårt att fatta vilka ramsor som gäller däruppe men ändå gör dom så jävla fel. All heder att dom försöker, men ta reda på hur man gör innan. Gör dom fel blir det MYCKET svårt att ställa sig där igen och få ett bra svar från klacken. Prata med toll eller nån dom vet kan först, SEN kan man hoppa upp och försöka. Det tar ett tag innan alla vet vem du är också och det är lite svårt att ställa sig därframme om man vet att alla är skeptiska. Det finns en ung kille som är på räcket rät ofta nu, han gör tyvärr rätt stora fel det är därför folk känner att "inte nu igen" när han går upp. Han gör rätt i att försöka men han borde tänka igenom vilka ramsor han ska köra först. När han går upp med toll går det bra men inte när han kör själv.
Det är trist men toll är den ende som är riktigt accepterad på räcket än, han gör inte dom misstagen för han vet hur man gör. Så fråga honom först!
Kenneth

Blågult hjärta, Blåvit själ!
Semper fidelis!

fig0h

Inläggav fig0h » sön aug 31, 2003 19:56

flaggviftarn: Varför inte hela tiden? Du säger att bra klackar ska inte behöva nån på räcket - då är vi ingen bra klack tyvärr.. Många som bara står mitt i klacken å ser sura ut som inte "vågar" eller "orkar" sjunga... Om inte att ha en på räcket hela tiden, så bör vi ha en betydligt mkt oftare än vad vi har nu tycker jag...

Lippson
Kontakt:

Inläggav Lippson » sön aug 31, 2003 20:02

snart börjar man ju gråta!!!

Sikken jävla tråd! "vågar man gå upp på räcket"!!

Änglarna blir mer medioker för varje dag!!

Forza Hisingen!!!!!!

[/u]

moat_mask
Kontakt:

postordermatchen

Inläggav moat_mask » mån sep 01, 2003 21:24

vill bara säga att killen på räcket idag var riktigt hyfsad om nån vet vem det var så tacka honom från mig.

Ängel

Inläggav Ängel » fre sep 05, 2003 17:14

en 14 åring på räcket??
ööhh nä tack...han må han en jävla basröst o kanske hörs jättebra..men vill vi ha en fjortis klack på allvar asså?? helt otroligt..
FORZA BLÅVITT

Armfeldt
Kontakt:

Inläggav Armfeldt » fre sep 05, 2003 17:40

Härmed vill jag nominera även denna tråd till årets Kalkon!

Användarvisningsbild
IFK-ängeln JoNeZ
Kontakt:

Inläggav IFK-ängeln JoNeZ » mån sep 15, 2003 21:17

Ängel skrev:en 14 åring på räcket??
ööhh nä tack...han må han en jävla basröst o kanske hörs jättebra..men vill vi ha en fjortis klack på allvar asså?? helt otroligt..

Jag säger då såhär, Ängel, har du ens träffat mig? Hur kan du säga att jag är fjortis utan att ha träffat mig? Har du hört min röst? Nej, just det! Okej jag låter bli att gå upp på räcket om det är såhär.... Men, om jag nu är en fjortis så kan du väl själv gå upp på räcket och visa hur det ska gå till!!? Jag lovar dig, jag hörs dubbelt så mycket som dig!

Ängel

Inläggav Ängel » mån sep 15, 2003 21:25

IFK-ängeln JoNeZ skrev:
Ängel skrev:en 14 åring på räcket??

Jag säger då såhär, Ängel, har du ens träffat mig? Hur kan du säga att jag är fjortis utan att ha träffat mig? Har du hört min röst? Nej, just det! Okej jag låter bli att gå upp på räcket om det är såhär.... Men, om jag nu är en fjortis så kan du väl själv gå upp på räcket och visa hur det ska gå till!!? Jag lovar dig, jag hörs dubbelt så mycket som dig!

hur ja kan säga så??
ööhhh dööhhh du skriver ju för fan själv att du e 14 år ju!!!!
de kvittar hur grym din enorma röststyrka är..jag personligen vill inte se klacken ledas av en 14 åring..de e min personliga åsikt o inget jag behöver försvara på nåt sätt!!
FORZA BLÅVITT

Användarvisningsbild
IFK-ängeln JoNeZ
Kontakt:

Inläggav IFK-ängeln JoNeZ » mån sep 15, 2003 21:29

ehh, okej. Så det är åldern som spelar roll? Isåfall tycker jag att vi hämtar hit min mormor! hon är fan 75 bast!! Hon måste ju ha jättemycket erfarenhet eftersom hon e jättegammal!!

Ängel

Inläggav Ängel » mån sep 15, 2003 21:36

men snälla lilla du...skärp till dig lite!!!
de handlar inte om åldern i den bemärkelsen..de handlar om att man ska ha en viss pondus o inge en viss respekt..det gör inte en 14 åring med världens grovaste basröst så e de bara...
FORZA BLÅVITT

Användarvisningsbild
IFK-ängeln JoNeZ
Kontakt:

Inläggav IFK-ängeln JoNeZ » mån sep 15, 2003 21:44

Hehe jaja sry att jag drog ett litet skämt Mr. Ingen humor.. Okej, jag menar bara såhär: Vår kära klack är idag inte så bra som den har varit förr, därför menar jag att det kan vara bra att testa grejer. T.ex. nya personer på räcket. Om det nu exempelvis skulle fungera kanon och det blev tryck i klacken, varför kan man då inte ha en 14 åring som leder klacken? Jaja jag orkar inte tjöta emot dig mer nu..

Ängel

Inläggav Ängel » mån sep 15, 2003 21:52

ja håller me dig..de e inget fel i o pröva nya saker..o egentligen har du ju rätt..kan de bli sämre..??
men som jag har sagt flera ggr redan så vill jag fortfarande inte ha en 14 åring på räcket..men men...
FORZA BLÅVITT

Återgå till "Läktarsnack"