Kan vem som helst dra upp på räcket?

Diskutera läktarkultur
citronova
Kontakt:

Inläggav citronova » tis sep 16, 2003 17:59

Megafon.., det var nån som nämde att vi ska jämföras med hammarby/aik/dif och inte sundsvall/enköping/örebro! hammarby aik samt dif har jag fel om jag säger att alla dom har megafon, man har ju till och med sett blackarmys ordförande som brukar vara på räcket med megafon i handen på tv! Megafon: Ja! Trummor: Inget emot det, bara dom inte tar över och används på rätt sätt + till rätt ramsor!

Rätta mig om jag har fel.
I·F·K

drisen

Inläggav drisen » tis sep 16, 2003 19:13

Trummor kan väl vara okej, men tutan som killen hade med sig igår, NEJ TACK!!!! De e la ingen hockey match eller!!??!!? :evil:
Kung Mild!

Användarvisningsbild
Ringrostig
Kontakt:

Inläggav Ringrostig » tis sep 16, 2003 21:19

Kan informera om att killen med tutan var runt 9-10 år gamal och jag såg honom sjunga vid kanske två tillfällen. Stod någtra meter ifrån honom så...
"Men nu är Håkan inte som andra spelare"

drisen

Inläggav drisen » ons sep 17, 2003 15:45

Ja jag stod också nära honom. tyckte att han mest förstörde, folk sa ju till honom men ändå så fortsatte han ju men men..
Kung Mild!

danny_boy

Vågar?

Inläggav danny_boy » tor sep 18, 2003 22:32

Tycker själv att det känns jobbigt att gå upp på räcket. Har funderat på det flera gånger, har en bassröst med rätt mycket kraft i. Ser rätt gammal ut fast att jag inte är det. Men man e ju fan rädd för att göra bort sig. Skulle kännas lite pinsamt att stå på räcket när min röst går sönder som den ibland gör när jag tar i till 110%. Skulle bara upmuntra alla som tar der seriöst att gå upp på räcket och få igång klacken.

OBS!! Ber om ursäkt för stavfel.
Detta är bara min åsikt.

Användarvisningsbild
flaggviftarn
Moderator

Inläggav flaggviftarn » tis sep 23, 2003 14:41

figOh Ja, en bra klack klarar sig utan folk på räcket hela tiden. Det är ju precis det som är poängen med det jag skrev... vi ska ju försöka vara en bra klack och med folk på räcket hela tiden kommer det bli i öis att dom håller käften hela tiden när det inte är nån uppe och dessutom blir det aldrig det där "extra" över sångerna som det blir när det kommer upp nån ibland. Jag håller med om att vi sett till hur bra/dåliga vi är just nu skulle behöva folk hela tiden så sätt... men det är ju inte det vi vill ha eller ska ha och då kan vi ju inte börja med det... för då kommer det bli svårare att få igång klacken utan istället.

JoNaZ Du gjorde rätt i att våga gå upp även om jag håller med om andras åsikt att det krävs pondus om man ska stå däruppe (och det är sällan yngre har det, det kan uppvägas om man kan starta allt rätt och har stått i klacken några år så folk känner igen dig). Men å andra sidan... man får ju prova. Det jag vill säga till dig och andra yngre som går upp på räcket är att ni framförallt ska veta lite bättre om hur man startar ramsorna. Det är inte bara att klättra upp och börja vifta med armarna och gapa (bildligt talat). Det var möte på supporterklubben för ett tag sen och där pratade vi lite om det här. Toll var med på att dom som vill gå upp gärna kan komma till honom och fråga om råd. Säg vilka ramsor du tänkt starta så kan han säga om dom passar in och hur du bäst startar dom typ.

Det är ju det störtsta problemet, att folk inte vet hur man startar ramsorna, vilka ramsor som blir bäst just då och när man kan starta vissa. Det och att väldigt många verkar ha EXTREMT begränsat sångförråd då vi allt för ofta sjunger samma tre ramsor 20 gånger på en kvart typ.
Kenneth

Blågult hjärta, Blåvit själ!
Semper fidelis!

Användarvisningsbild
IFK-ängeln JoNeZ
Kontakt:

Inläggav IFK-ängeln JoNeZ » tis sep 23, 2003 21:12

För det första vill jag bara påpeka att det är JoNeZ och inte JoNaZ :) .. sedan vill jag oxå säga att jag inte ens har vart uppe på räcket än!! Om det var någon som hörde i slutet av senaste matchen mot enköping hur någon skrek "när änglarna!" så var det jag. Det blev lite småfel då jag sa "när änglarna krossar enköping!" men men.. :D hoppas folk tyckte det var okej iaf, ingen sa åt mig att knipa käft iaf :D..

Användarvisningsbild
Efaqo
Kontakt:

Inläggav Efaqo » ons sep 24, 2003 8:40

Kanske blir svårt att synas nu när det blir på Nya mot DIF. 2-1 blir det.

Dubbe
Kontakt:

Inläggav Dubbe » ons sep 24, 2003 12:03

Jag håller helt med om att vi måste ha fler folk på räcket! Det är ju då klacken dras igång och verkligen hörs! Hela tiden är för ofta som någon sa, men oftare än det är nu i alla fall.
Att bua åt någon ny som försöker är ren idioti. Tänk er själva att stå framför tusentals människor för första gången, hur lätt är det inte då att villa bort sig lite? Ge honom stöd och sjung med även om det inte är helt "klockrent" a la Tollan varje gång!
Sen håller jag givetvis med om att den som står där åtminstone skall veta hur ramsorna går och verkligen seriöst försöker att gå in för sin uppgift, annars är det bara risk att det blir en sämre effekt än det var innan.

Och sen dissa någon pga ålder... Löjligt. Av vilken anledning? Antagligen känner du som skrev det att du inte vill "ledas" av någon yngre och är rädd för att han faktiskt skulle göra det bättre än du själv. Släng bort dom där tankarna nu och låt oss alla fans förenas tillsammans! För det är DÅ vi verkligen blir en bra klack!
Ta bort era smutsiga händer, ifrån våra blåvita ränder!

ck1
Kontakt:

Inläggav ck1 » tor sep 25, 2003 19:37

ingen skulle nog antaligen svara...så börjar väl någon att dra igång "tollan på räcket" tycker man skall ge respons för den som går upp!..tollan var bra mot jyrgården..men går han inte upp så tycker jag någon annan skall ta ansvaret..

Thomaz

Inläggav Thomaz » tor sep 25, 2003 19:56

Gärna då någon som kan stå rakt och det inte lyser 2,0 promille ur ögonen... :)

Användarvisningsbild
Ringrostig
Kontakt:

Inläggav Ringrostig » tor sep 25, 2003 21:06

Vilka var det som var uppe på räcket mot djyrgården? Hördes inte så mycket på den övre delen. Tollan hördes ok men vill se att de andra två (två var det va?) som gick upp på räcket skulle gå upp på räcket på gamla då man syns och hörs mycket bättre.
"Men nu är Håkan inte som andra spelare"

Användarvisningsbild
Efaqo
Kontakt:

Inläggav Efaqo » fre sep 26, 2003 10:17

Ibland kan det behövas "lite" alkohol i kroppen för att man skall våga sig på en sådan sak. Känns ändå som att alla här är optimistiska till att fler försöker. Även Toll.

Kanske skulle Toll hålla i ett litet föredrag innan match för dem som vill upp på räcket. Vad man skall tänka på. Vilka sånger som är enklast att starta och NÄR man skall gå upp.

Toll har ju hållt på ett tag och man ser att han kan det här. Speciellt när han står på räcket och följer matchen samtifigt för att i rätt läga starta något. Creds till dig Toll!

Ester

Inläggav Ester » fre sep 26, 2003 19:12

Själv blir jag förbannad när små fulla fjortisar skall upp på räcket och dra igång klacken. Men ni som tycker det skulle vara frestande att gå upp på räcket ta ett snack med tollan så löser det sig nog?!....
blå och vit

violatohr

Re: Kan vem som helst dra upp på räcket?

Inläggav violatohr » ons dec 25, 2019 12:43

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт

Återgå till "Läktarsnack"