Kategori Läktarsång, ovärd?

Diskutera alla sånger som sjungs på våra läktare eller kom med förslag på nya sånger.
Användarvisningsbild
Städerskan
Kontakt:

Kategori Läktarsång, ovärd?

Inläggav Städerskan » sön feb 26, 2012 1:11

Många bra sånger har tagits fram här genom dom senaste åren.
Min fråga, sjungs någon utav dessa på våra läktare? All den kraft och energi som läggs ner från folk på texter och ramsor går helt till spillo.

Därför ser jag två enkla alternativ.

1. Var mer aktiva med detta inom KU för att leverera vidare tips på dessa ramsor till UG som sedan levererar ut informationen på läktaren.

2. Ta bort denna kategori helt och hållet. Fyller ingen funktion att ha en tråd om vad som i en fantasivärld vore häftigt att ha på läktaren.

Användarvisningsbild
gbgsjohan
Kontakt:

Re: Kategori Läktarsång, ovärd?

Inläggav gbgsjohan » sön feb 26, 2012 20:16

Dock används den ju även som information från UG där dem slänger upp sina nya texter så folk kan lära sig dem också, även bra att ha som arkiv då det är lätt att gå in och kolla om det är t.ex. nått ord i nån ramsa som man är osäker på :)

Dr Wolf
Kontakt:

Inläggav Dr Wolf » sön feb 26, 2012 22:00

Kanske är de så att UG m.fl. borde vara lite mer öppna för andra förslag än sina egna idéer o framförallt vara snabbare o fånga upp förslagen. Finns ju många förslag som runnit ut i sanden p.g.a. att när folk är inne o påminner om vissa förslag som legat en bra stund så har nåt annat lag redan tagit den melodin o kanske till o med texten delvis

(finns ju vissa lag som själ även sånt som vi kört på läktarna ett tag men de kanske är en annan diskussion)
GULDET ska hem till Göteborg

Användarvisningsbild
blåvit filip
Kontakt:

Inläggav blåvit filip » mån feb 27, 2012 9:56

UG borde verkligen vara mer öppna för våra förslag, deras uppfattning att bara deras ramsor ska hamna läktaren förstör allt som har med rättvisa på läktaren. Säger inte att deras ramsor är dåliga. Solsidan och "En dag i oktober" är jättebra men de har dykt upp massa helt fantastiska förslag här på forumet också, men det är aldrig någon som visar respons, ärligt talat UG, sluta vara så egoistiska när de gäller ramsor och var mer öppna för utomstående förslag också. Kamratunionen ska ju vara ett samarbete mellan alla änglar.
Dont worry about a thing, cause every little thing gonna be all right

MrGlenn1337

Inläggav MrGlenn1337 » mån feb 27, 2012 13:03

Man kan la inget annat än att hålla med. Ända sen tråden skapades så är det väl ingen ramsa härifrån, såvitt jag vet, som kommit upp på läktaren.

Vore la kanske bra ifall dom kunde ta några förslag härifrån istället för att köra sitt egna race. Är ju en del sånger dom försökt få upp på läktaren utan större framgång som dom själva kommit på. Så att ta några härifrån är la inte så dumt, då en del förslag har varit riktigt bra.

Användarvisningsbild
Michael A
Kontakt:

Inläggav Michael A » tor mar 01, 2012 10:56

Så här ligger det till, och jag har sagt det tidigare om jag minns rätt.

Det är jättekul och det är bara bra att folk visar engagemang för vad som ska ske och sjungas på våra läktare.
Dock så finns det ett visst antal problem som ni får ta i beaktande.
-Vi är ytterst få från UG som är inne och läser på detta forum och det blir då helt enkelt omöjligt för oss och jag personligen orkar inte klistra in varje förslag härifrån till vårat forum, jag har fullt upp med en herrans massa andra saker. Anledningrna till att det är få UG som läser på SÄs forum överlag är flera, dels så handlar det om att det skrivs väldigt lite här inne som ger ngt. Ett exempel jag kan ta är att skrivs det eller informeras ang SFSU, ku eller andra viktiga frågor så är responsen nära noll medans man i schumi får respons för saker som är helt meningslösa eller inte har med blåvitt eller fotboll att göra. Sen bara faktumet att det finns en "slasktråd" säger rätt mycket.
-Nivån och debbatklimatet har genom åren varit under all kritik här inne, nu är det dock hyffsat gentemot hur det såg ut för ex antal år sen.
-Sen är det nog lite så att det är alldeles för många ramsor som lagts upp här som har hållit alldeles för låg standard och då orkar man inte ens gå in på denna forumdel efter ett tag, det är precis det som hänt mig till viss del.
Svenska Fotbollssupporterunionen
www.svenskafans.com/fotboll/sfsu/

Användarvisningsbild
Michael A
Kontakt:

Inläggav Michael A » tor mar 01, 2012 10:57

Så jag sticker ut hakan och vågar påstå att det är resultatet av att detta forum hållit för stor dagisnivå.

KaptenGBG

Inläggav KaptenGBG » tor mar 01, 2012 12:11

Michael A skrev:Så här ligger det till, och jag har sagt det tidigare om jag minns rätt.

Det är jättekul och det är bara bra att folk visar engagemang för vad som ska ske och sjungas på våra läktare.
Dock så finns det ett visst antal problem som ni får ta i beaktande.
-Vi är ytterst få från UG som är inne och läser på detta forum och det blir då helt enkelt omöjligt för oss och jag personligen orkar inte klistra in varje förslag härifrån till vårat forum, jag har fullt upp med en herrans massa andra saker. Anledningrna till att det är få UG som läser på SÄs forum överlag är flera, dels så handlar det om att det skrivs väldigt lite här inne som ger ngt. Ett exempel jag kan ta är att skrivs det eller informeras ang SFSU, ku eller andra viktiga frågor så är responsen nära noll medans man i schumi får respons för saker som är helt meningslösa eller inte har med blåvitt eller fotboll att göra. Sen bara faktumet att det finns en "slasktråd" säger rätt mycket.
-Nivån och debbatklimatet har genom åren varit under all kritik här inne, nu är det dock hyffsat gentemot hur det såg ut för ex antal år sen.
-Sen är det nog lite så att det är alldeles för många ramsor som lagts upp här som har hållit alldeles för låg standard och då orkar man inte ens gå in på denna forumdel efter ett tag, det är precis det som hänt mig till viss del.

Så vad hänger alla UG:are då? Ärligt talat så tycker jag att UG är väldigt nonchalanta(stavning?) när det gäller alla övriga supportrar som inte tillhör någon kategori! men vad vet jag!
Vad ska man skriva här?

Användarvisningsbild
Michael A
Kontakt:

Inläggav Michael A » tor mar 01, 2012 12:41

Dom allra flesta använder väl bara sin facebook och sen använder man nätet till annat än fotbollen så det finns mao ingen särskild plats där UG hänger på nätet, det är väl isf bara vårat internforum.
Tråkigt att du tycker att vi är nonchalanta men då tycker jag du fått en felaktig bild av oss som inte alls stämmer överens med verkligheten. UG jobbar på flera olika plan med andra supportrar, b.la så jobbar vi hårt inom KU och försöker göra saker som ska gynna alla blåvitta, så vi brinner och arbetar för alla supportrars bästa.
Jag kan avslöja att vi inom KU har en del saker på gång som vi inom UG hoppas mycket på. Dessa saker kommer förhoppningsvis leda till att man som supporter utan grupptillhörighet kan känna att man är delaktig och att ens åsikt räknas.
Men det gäller att när vi sjösätter våra projekt får respons från er och att ni ställer upp och bidrar så vi kan öka sammanhållningen.

stn
Moderator

Inläggav stn » tor mar 01, 2012 14:44

Michael A skrev:Dom allra flesta använder väl bara sin facebook och sen använder man nätet till annat än fotbollen så det finns mao ingen särskild plats där UG hänger på nätet, det är väl isf bara vårat internforum.
Tråkigt att du tycker att vi är nonchalanta men då tycker jag du fått en felaktig bild av oss som inte alls stämmer överens med verkligheten. UG jobbar på flera olika plan med andra supportrar, b.la så jobbar vi hårt inom KU och försöker göra saker som ska gynna alla blåvitta, så vi brinner och arbetar för alla supportrars bästa.
Jag kan avslöja att vi inom KU har en del saker på gång som vi inom UG hoppas mycket på. Dessa saker kommer förhoppningsvis leda till att man som supporter utan grupptillhörighet kan känna att man är delaktig och att ens åsikt räknas.
Men det gäller att när vi sjösätter våra projekt får respons från er och att ni ställer upp och bidrar så vi kan öka sammanhållningen.

Ibland saknar man en Gilla-knapp här!

MrGlenn1337

Inläggav MrGlenn1337 » tor mar 01, 2012 15:09

Då kan ju denna tråden mer eller mindre skrotas, då UG inte finner sig tid att ta hjälp av oss andra supportrar och våra förslag. För ärligt talat, hur svårt är det att kolla in i denna tråden då och då? Eller att bara kopiera ett förslag till erat forum? Svagt enligt mig, men det är ju jag det.

Tycker även eran inställning är rätt dålig med, tänker på detta citatet: "-Sen är det nog lite så att det är alldeles för många ramsor som lagts upp här som har hållit alldeles för låg standard och då orkar man inte ens gå in på denna forumdel efter ett tag, det är precis det som hänt mig till viss del." Har svårt att tro att alla era förslag håller så hög standard direkt. Sen så kommer ju folk med förslag, man kan ju inte förvänta sig att alla ska komma med en skitbra ramsa direkt. Sedan kan man jobba på dom förslagen för att förbättra den och sedan få fram en bra ramsa. Man kan ju även fråga sig vart erat engagemang är med ett sådant uttalande..

Sen säger du att detta forumet håller dagisnivå. Vart ligger då eran nivå när ni struntar i andra och enbart kör ert egna race?

Nibbis87

Inläggav Nibbis87 » tor mar 01, 2012 16:31

Där har vi ju svaret om denna borde tråden borde vara kvar. UG läser aldrig här.
Jag tycker det är jävligt dålig och anser det vara en självklarhet att UG eller någon i KU iallafall kikar in här ibland, tar 5 minuter att kolla igenom några ramsor. Ni gör ett jättejobb, jag vet. Men det är inte så att vi "vanliga" supportrar sitter på häcken bara. Vi vill bidra med ramsor och kommer på förslag om allt möjligt. Det minsta ni skulle kunna göra är att iallafall försöka få upp en ramsa på läktaren härifrån. Visst hålls det en dagisnivå ibland, men det är ju det slask och shumi är till för, de andra trådarna är det väl ingen dagisnivå på?
För visst vill ni väl att vi ska bidra också?

Användarvisningsbild
Michael A
Kontakt:

Inläggav Michael A » tor mar 01, 2012 17:21

MrGlenn1337 > Jodå vi har tid att ta emot hjälp i det mesta, men kanske i den här formen, via ett forum.
Och sen är det väl inte svårt att kolla in en tråd eller ett forum ibland så sätt, men sitter man och har en herrans massa andra bollar i luften så räcker kanske inte orken eller energin till. Svagt? Nja det tycker jag inte, man kan aldrig kräva att folk ska gå in och läsa alla miljoners forum som finns ute på nätet, vill folk inte så får man aceptera det. Med andra ord, alla gillar inte det här med att hänga på forum m.m.

Ditt andra stycke- Nja det handlar inte om att vi eller jag har dålig inställning, men matas du med förslag som du inte finner intressanta så slutar du automatiskt att lyssna till slut. Sen har du rätt i att det inte inte alla gånger presenteras förslag på vårat forum som är av jättehög kvalite men skillnaden är att vi inte är så många som på SÄs forum. Och vad gäller vårat eller mitt engagemang kan jag garantera dig ligger på över 100 %.

Dit tredje och sista stycke- Jag säger inte att det är dagisnivå nu utan det har hållits en för stor dagisnivå genom åren, och jag säger även att det nu är bättre än vad det tidigare varit så snälla ta inte mina uttalanden ur sina sammanhang.
Att påstå att vi skiter i alla andra och kör vårat egna race är en ren lögn, vi samarbetar på flera plan med andra grupperingar,först och främst genom KU där det också tagits fram en ramsa som vi testat, kommer dock inte ihåg vilken just nu.
Tycker man en ramsa är jättebra och man vill ha den testad så kan man ju prova alternativa sätt att få fram den till oss,
Man bestämmer sig helt enkelt för att skriva ner den på en lapp och snacka med någon av våra Capos, dom kommer lyssna på er.
Ni bestämmer er att den ni nu vill ha ska köras och gör helt sonika så tex innan matchen, jag lovar att vi lyssnar.
Ni kan kräva att Änglarna ska framföra den till oss genom KU.

Användarvisningsbild
blåvit filip
Kontakt:

Inläggav blåvit filip » fre mar 02, 2012 9:51

Ärligt talat så kan de inte vara så jobbigt o kolla igenom de hetaste ramsorna på forumet. De är jätteenkelt. De är ju bara o kolla antal inlägg på varje ramsförslag, har den 10-15 inlägg har den uppenbarligen väckt intresse. Då är det värt att gå in och läsa kanske? Sen har det ramlat in bra förslag med melodier också. Om texterna är dåliga kan melodin kanske ändå vara användbar. Vi har mycket att bidra med. Läktarsammanhållningen kommer öka om alla tillsammans visar att de snappar upp varandras idéer. Vill ni ha våran hjälp får ni hjälpa oss att hjälpa er. Det är bra för sammanhållningen på läktaren. Ju mer vi samarbetar, desto mer blåvita kommer tycka om varandra. Det kommer öka det blåvita läktarstödet då fler bryr sig om att enas under samma sånger för maximalt stöd. Ni gör massa fantastiskt jobb i Ultras Göteborg, men ge oss en chans på riktigt att bidra, ett perfekt sätt är att faktiskt snappa upp något av de förslag som varit riktigt bra här.
Dont worry about a thing, cause every little thing gonna be all right

Användarvisningsbild
Michael A
Kontakt:

Inläggav Michael A » fre mar 02, 2012 12:06

Återigen, nej det är väl inte jobbigt så sätt att gå in och läsa denna forumdel, men som sagt sitter man med en herrans massa andra bollar i luften så kanske man inte har ork och energi till vissa saker.

Det enda jag kan göra är att uppmana dom andra i UG att läsa denna forumdel och försöka ta något av era förslag,

Återgå till "Läktarsånger"