Kategori Läktarsång, ovärd?

Diskutera alla sånger som sjungs på våra läktare eller kom med förslag på nya sånger.
Nibbis87

Re: Kategori Läktarsång, ovärd?

Inläggav Nibbis87 » fre mar 02, 2012 13:01

Michael A skrev:Återigen, nej det är väl inte jobbigt så sätt att gå in och läsa denna forumdel, men som sagt sitter man med en herrans massa andra bollar i luften så kanske man inte har ork och energi till vissa saker.

Det enda jag kan göra är att uppmana dom andra i UG att läsa denna forumdel och försöka ta något av era förslag,

Det vi önskar från er i UG eller någon annan i KU är 10 minuter per vecka. 10 minuter.
Om inte någon i hela UG eller KU har lust att göra det för att ni har "för många bollar i luften redan" så hör man ju direkt på det. Det handlar inte om tid, det handlar om att ni skiter i vad vi kommer med för förslag och idéer.
Det är fan rent ut sagt skitdåligt från er sida.

BrödUG

Inläggav BrödUG » fre mar 02, 2012 13:23

Jag är en av dom från UG som läser här en del och den enda anledningen jag inte vidarebefordrar fler ramsor är för att jag inte tycker dom är bra. Så enkelt är det, vill ni att eran ramsa ska få genomslag så kan ni ju alltid vända er till eran EGEN organisation - Änglarna. De kan genom KU lyfta och pusha förslag.

Edit: Det är en del förslag som via detta forumet sprids genom våra egna kanaler, men ingen har fått någon respons.

Nibbis87

Inläggav Nibbis87 » fre mar 02, 2012 17:16

BrödUG skrev:Jag är en av dom från UG som läser här en del och den enda anledningen jag inte vidarebefordrar fler ramsor är för att jag inte tycker dom är bra. Så enkelt är det, vill ni att eran ramsa ska få genomslag så kan ni ju alltid vända er till eran EGEN organisation - Änglarna. De kan genom KU lyfta och pusha förslag.

Edit: Det är en del förslag som via detta forumet sprids genom våra egna kanaler, men ingen har fått någon respons.

Vänder vi oss inte till vår egen organisation - Änglarna, när vi skriver på forumet? Vad kan folk mer göra för att få fram en ramsa genom att få respons av andra medlemmar och samtidigt skriva på supporterklubbens forum?
Hade varit kul om vi fick lite respons av er i UG. Vad är det för slags ramsor som eftersöks? Vad kan vi förbättra osv.

BrödUG

Inläggav BrödUG » fre mar 02, 2012 18:23

Många här inne verkar dock vara måna om att UG ska plocka upp deras ramsa, vilket är förståeligt. Men ni får garanterat mer respons och resultat om ni ställer Änglarnas styrelse till svars istället för UG. Vi är ju precis som du sa på SÄs forum.

Jag förstår att det känns segt att sitta och kämpa med ramsor om alla bara skiter i det men som sagt, Änglarna är ju en medlemsstyrd organisation. Ni som medlemmar borde ju kunna påverka. Annars är ni välkommna att söka till världshistoriens bästa ultrasgrupp ;).

Annars är det la feta melodier, originella texter som man vill ha.

Fnyq

Inläggav Fnyq » fre mar 02, 2012 19:11

BrödUG skrev:Jag är en av dom från UG som läser här en del och den enda anledningen jag inte vidarebefordrar fler ramsor är för att jag inte tycker dom är bra. Så enkelt är det, vill ni att eran ramsa ska få genomslag så kan ni ju alltid vända er till eran EGEN organisation - Änglarna. De kan genom KU lyfta och pusha förslag.

Tycker att detta svar är klockrent. Så enkelt kan det vara. Tror man inte på ramsorna så gör man inte. Sedan kan jag och andra tycka att en del ramsor här är bättre än de nya som dyker upp på läktaren, men det är en smaksak. Tycker även att du förklarar det bra senare i tråden att vill man verkligen få upp en ramsa så finns det flera kanaler att vandra.

Förövrigt så kom jag på mig själv att jag och nynnade på en av de nya idag ramsorna idag när jag jobbade.
http://www.youtube.com/watch?v=_8_6-VC_ ... ature=plcp

MrGlenn1337

Inläggav MrGlenn1337 » lör mar 03, 2012 14:48

Miljoners forum? Snacka om att överdriva.. Här pratar vi om ett forum där andra engagerat sig i att kolla runt på nätet efter olika melodier eller ramsor från andra länder som vi kan ha på vår läktare.

Så ni kommer inte med en massa förslag då, menar du? Det är inte tröttsamat att höra alla era egna förslag? Så det är alltså dåligt, med andra ord, att det är många som är engagerade och inte är en liten grupp?

Att kalla det lögn kan man ju inte då det ser så ut, från er sida. Sen finner jag det lite roligt att ni kan lägga ner en massa tid för att skydda er själva och era handlingar än att faktiskt engagera er i andras sång förslag.

Stort cred ska ni ha..

@ Michael A

Dr Wolf
Kontakt:

Inläggav Dr Wolf » lör mar 03, 2012 18:46

Michael A

Vet inte exakt din roll inom Ultras eller vad du har för dig utan för de som rör IFK men Ultras är väl ganska stor gruppering numera (sen alla de här mindre grupperingarna slogs ihop) och jag någon av er på läktarna precis innan eller efter match kanske inte de första man tänker på just då så jag hoppas du lyckas övertyga några o kika in här lite oftare ingen kräver att ni ska sitta här flera timmar om dagen o bara kolla ramsor som kommer upp men när ni ändå är inne för att kika inom erat interna forum eller kollar igenom övriga delar av forumet här så ta några minuter extre o kolla om de dykt upp nåt intressant kanske kika igenon nån av de som fått många poster om de är nåt o jobba vidare på om så är fallet kan man ju alltid spara/bevaka tråden o kolla på de när man har lite mer tid om man inte hinner/orkar fundera på förslag just då
GULDET ska hem till Göteborg

violatohr

Inläggav violatohr » tor dec 26, 2019 3:24

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо

Återgå till "Läktarsånger"