Änglarna Oslo

En forumdel för alla Änglafraktioner runt om i Sverige.
Användarvisningsbild
1225

Änglarna Oslo

Inläggav 1225 » sön jun 28, 2009 7:51

Hallå!

Inför sommarens och höstens blåvita guldjakt vill vi i Änglarna Oslo samla så många som möjligt av dom nio miljoner svenskar som bor i den norska huvudstaden.
Den gamla maillistan som vi har haft ett tag är inte speciellt aktuell.

Därför ber vi dom som bor i Oslo och är intresserade att se blåvitts matcher på tv att skicka sina mailadresser via PM här på forumet så att utskicken vi gör kommer ut till så många som möjligt. Skriv upp vänner och bekanta som också kan vara intresserade.

Ses på Harrys!

http://www.gulesider.no/kart/;jsessioni ... %3Daddress[/url]
"Första 90 var riktigt jobbiga, sen blev det bättre." Håkan Mild

Användarvisningsbild
1225

Re: Änglarna Oslo

Inläggav 1225 » sön jul 05, 2009 19:12

Imorgon drar allsvenskan äntligen igång igen. Vi kommer att vara många på plats i Halmstad men för den som inte kan resa ner så visas matchen på harrys, länk för att hitta dit ligger i inlägget innan. Matchstart 20:00!!
"Första 90 var riktigt jobbiga, sen blev det bättre." Håkan Mild

Användarvisningsbild
celticwarrior

Inläggav celticwarrior » fre okt 02, 2009 11:59

Hej Kamrater !!

Änglarna Oslo finns nu på facebook.

Användarvisningsbild
celticwarrior

Inläggav celticwarrior » mån nov 02, 2009 19:53

Tack till alla änglar som kom till Harrys på Söndag.
Vi slog råtterna med typ 85-15 % minst....
Tippar på att vi var kanske runt 150-200....
Gött å se,hoppas alla kan registrera sig på Änglarna Oslos Facebook sida ,eller skicka ett mail till
oslo@anglarna.se.
Så att vi kan få utt relevant info i framtiden.
En en gång stort tack.

Vi förlorade slaget men inte kriget.....

VI KOMMER ALLTID IGEN !!

mvh Tipo
Änglarna Oslo

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » tis jan 26, 2010 8:37

Kul att ni var så många, hur går det med hemsidan?

Hör av er när ni kommer ner till gbg igen.

Snakkes!

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » sön feb 21, 2010 12:39

Nu lanserar Änglarna en gratis samåkningstjänst för er som inte bor i närheten av Gamla eller om ni skall på bortamatcherna. Allt är gratis, läs mer här http://www.anglarna.se/nyheter/artiklar ... ts-matcher

//Styrelsen

Användarvisningsbild
celticwarrior

Inläggav celticwarrior » ons feb 24, 2010 16:59

Tack för infon Erik.

De som bor i Oslo området kolla med "Norwegian" de flygger från Gardermoen/Rygge (Moss).
Man kan om man är utte i god tid få bra priser på flyg till Köpenhamn kan gå på 600-700 Nkr T/R.
Tar ju inte så lång tid därifrån vidare till Malmö,Trelleborg eller Helsingborg.
Samma till Fockholm....ca 600 nkr T/R.

Även Ryanair till Skavsta är billigt från Rygge.....kan gå på 100 Nkr T/R om man har tur...som de flesta vet så är ju det rena lotteriet att köpa biljett på Ryanair...därifrån så går det flygbussar till Östeuropa kostar 158 Skr T/R...med dagens norska kurs blir det ju typ 50 spänn olje dollar.....tar ca 1 tim 20 min.

Synd att inte Peking spelar i Allsvenskan.....

Mvh Tipo
Änglarna Oslo.

Användarvisningsbild
celticwarrior

Inläggav celticwarrior » fre mar 19, 2010 9:13

De Kamrater som bor i Oslo området och har tänkt att bila ner till götet för BK Röva matchen skriv nåt här så kanske du hittar nån att dela soppa-kostnaden med.

Eller nån som vill ha sällskap på "säfflebussen"....
Om den fortfarande heter så...länge sen jag åkte sist...??

Mvh Tipo
Änglarna Oslo

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » fre mar 19, 2010 10:04

Hej

Istället för att skriva om ni skall bila här på forumet, använd http://anglarna.samtrip.se/

Riktigt smidigt, säkert och gratis!

//Erik

Användarvisningsbild
flaggviftarn
Moderator

Inläggav flaggviftarn » fre maj 21, 2010 10:39

Det här har tyvärr inget med Blåvitt att göra, utöver att jag söker info från andra Änglar. Hoppas modsen har lite överseende :wink:

Det kan bli aktuellt för mig att jobba lite i norge, så ni erfarna Kamrater får hemskt gärna komma med tips på vilka företag man ska kontakta och råd mm i allmänhet. Jag är CNC-operatör och har A och B truckkort (och B körkort såklart), det ska tydligen vara nåt dom vill ha.
Men helst vill jag jobba med nåt annat än industri. Nästan vad som helst, eftersom till och med "skitjobb" (inte för att alla andra yrken är skit hehe) ger bättre betalt än vad industri jobb ger i Sverige. Så förutom inom industrin är tex butiker, lager, barer (bartender) mm mm mm av intresse.

Om ni skickar frågor/svar via PM eller postar här spelar ingen roll, förutom att via PM så blir det inte så mycket OT i tråden.

Tack på förhand :)
Kenneth

Blågult hjärta, Blåvit själ!
Semper fidelis!

Dr Wolf
Kontakt:

Inläggav Dr Wolf » sön jul 31, 2011 16:57

Är de nån av er som är aktiv här inne? Jag flyttar till Vestfold inom snar framtid, de vore kul med lite pubsamlingar i Oslo eller nåt sånt.
Har en fråga till har ni några tips på boende i närheten av Högskolan i Vestfold (skolan ligger i Horten och nån timmes pendlingsväg är okej)
Skicka svar på internmailen.
GULDET ska hem till Göteborg

ludinho

Inläggav ludinho » sön jul 01, 2012 23:41

Finns det några Oslo-Änglar därute som har lust att träffas och se matcher?

Användarvisningsbild
celticwarrior

Inläggav celticwarrior » sön apr 07, 2013 12:47

Hej varit lite trögt med info hos Änglarna Oslo.

Men nu skall jag försöka uppdatera mer.

Följ oss på FB : http://www.facebook.com/anglarna.oslo

joeld2

Inläggav joeld2 » ons apr 24, 2013 11:17

Tjena!

Vet inte hur det är med Änglarna Oslos vara eller inte vara. För det första kan man undra varför det er registrerat som en person och inte som en grupp eller sida på facebook.

För det andra svarar inte personen i fråga på inlägg.

För det tredje har jag nu bott i Oslo sju år och sett hundratals matcher på O'learys, som tidigare hette Harry's. Har aldrig sett ett tecken av Änglarna Oslo eller särskilt mycket göteborgssupportrar tyvärr.

Jag är inte själv betalande medlem i Änglarna, men klart FÖR att vi ska samlas hålla ihop och se matcher tillsammans oavsett grupptillhörighet. (Jag själv tillhör ingen grupp alls).

För en tid tilbaka sedan upprättade vi en egen sida som finns här http://www.facebook.com/?ref=logo#!/gro ... 611262887/

Denna gruppen är sluten, men alla göteborgssupportrar i Oslo är välkomna. Vi är knappt 40 medlemmar, men detta är aktiva pöjkar som ser matcher tillsammans, planerar resor hem till matcher och även bortamatcher tillsammans, dricker öl tillsammans, sjunger tillsammans och älskar blåvitt tillsammans i Oslo.

Om någon i Änglarna Oslo, om dom nu finns aktiva 2013 vill får ni gärna ta kontakt med mig. http://www.facebook.com/?ref=logo#!/joeldeg

Hade vart kul att få till en aktiv och ännu större grupp tillsammans! Samt lite nya flaggor, t-shirts, stickers och annat.

Ta kontakt! För ett Blåvitt Norge!

ErikG
Styrelsemedlem
Styrelsemedlem

Inläggav ErikG » tor apr 25, 2013 14:46

Tjena!

Det var jag som drog igång Änglarna Oslo 2006 när jag flyttade dit och tog kontakte med Harrys om att sända matcherna. Som mest var vi ett 40tal (hösten 2007). Vad som hände när jag flyttade 2008 vet jag inte mer än att de två som tog över efter mig snart flyttade de med.

Men grymt kul att du har kört igång igen! Säg bara till om vi kan hjälpa till med något

Återgå till "Fraktionsdelen"